lördag, februari 18, 2012

kamouflage och fynd.

I den nya inredningstidningen finns många intressanta artiklar och idéen om att kamouflera fula saker i inredningen tycker jag är extra genialisk. En ung kvinna har alltså bland annat gjort ett par snygga ljusstakar som även kan användas som godkända hantlar. Hon berättar också om planer på att kamouflera dammsugaren, och mina fantasier börjar då gå lösa. Hur? Bygga in en dammsugare i en hög med inredningstidningar? Tjaa, varför inte?

Måste säga att när jag ser runt i min lägenhet upptäcker jag fynd efter fynd efter fynd och blir lite glad över det. Soffbordet köptes för 200:-, stolen för 50:-, glasurnan för 69:-, mjölkkannan ärvd, mattan ärvd, silverfatet ärvd, tändsticksasken i plåt har jag fått. Inser att det inte är många saker som jag har köpt för fullt pris och det får mig att vilja ut på secondhand- och skräpaffärsjakt igen.

Men först behöver jag sälja en del saker som bara tar plats i förrådet för tillfället och det är inte det lättaste. Önskar att det fanns traditionsenlig lördagsloppis även i den här staden.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).