tisdag, juli 05, 2011

midsommarnattsdröm.

En midsommarnattsdröm, personligt och mysigt kan nog beskriva känslan i min lägenhet just nu. Jag gjorde mig en fusk-hissgardin av lite lila linnetyg som fanns i pysselhyllan idag. Gardinen är alltså gjord av simpelt tyg, superlim och tre häftapparatstryck. Man tager vad man haver.
Något jag inte förstår är varför dagens fönsterbrädor inte längre är inbygda utan sitter fast med några få skruvar och lutar så att man inte ens kan ha en blomkruka på utan att den störtar i marken!

Tacka vet jag dessa robusta gamla fönsterbrädor vilka man till och med kan sitta på om man så behagar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin lya du verkar ha..och mysigt inrett. Ha det så gott mitt i allt arbete. Man kan njuta och ta småstunder och bara känna att sommaren är här. hälsn. mamman

Eva sa...

Åh, jag vet vad du menar. Stör mig också på dumma fönsterbrädor som inte tål något. Det har alltid varit en av mina önskningar att någon gång i framtiden bo i ett hus eller lägenhet med fasta fönsterbrädor, gärna breda, eller ett burspråk eller vad det heter att sitta i!

Maud sa...

Vad mysigt du gjort iordning! Kram Maud

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).