lördag, juli 16, 2011

lite frustration.

barn: Veit du ka? (Vet du vad?)
jag: Nej. Vadå?
barn: Det vær ei gutt som bäsja seg ut inpå hær. (Det var en kille som bajsade på sig härinne ,i lekrummet).
jag: Eh, ja.. jah... jaha.

Jag visste inte om jag ville veta det för jag har redan tillräckligt med folks skit på jobbet. Trenden är tydligen den att man inte ska spola efter att man varit på toaletten, och männen/killarna är absolut värst. Det är ingen fördom. Killar ÄR äckligare än tjejer. Bajs på väggarna, snusprillor i pissoarerna, blött bajspapper på golvet istället för toaletten etc. Fy. Varje jobbdag ställer jag mig åtskilliga gånger frågan: VAD TÄNKER FOLK MED!!?
Och när folk gång på gång går MITT i grushögen som jag precis sopat ihop fint på det multi-kvadrat-stora golvet blir jag galen. Idag var jag nära att få utbrott på grund av det, och att folk inte ser eller inte vill se är ju helt fullständigt sanslöst.

Ja, varsågod, en städares frustrationer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mycket äckel päckel du jobbar med. Att killarnas toa är värst stämmer jag in i. Pink på golv och snusk ser jag på jobbet mitt. Jag beundrar dej och du borde få diplom för varje otäck toa. jag vet det som är värre.SPYOR i långa banor...tala om äckligt!!!kram mammi

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).