torsdag, juli 14, 2011

mera plåt till folket.

Jag har någon slags förkärlek till sliten plåt. Det är så estetiskt vackert. När jag går in på en second hand-butik skulle jag kunna köpa med mig halva köksavdelningen då det där alltid finns en massor fina fat, koppar, burkar etc. i just den stilen. Det är nog på grund av plåtkärleken som jag har blivit lite av en burkoman för burkarna är inte bara fina att se på utan har också perfekta förvaringsmöjligheter till alla mina småprylar.
Mormors gamla kakformar är också några favoriter hemma hos mig. De behöver inte bara användas som extra eleganta kakformar utan passar perfekt som äggkoppar, ljuslyktor med mera.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken plåtkärlek du fått...du skulle jobba på min avdelning på EH. Där kommer diverse gamla plåtisar. Kul det där med kakformarna. Sådana har din mormor tillverkat goda kakor i.Havreformar hette de...knas o hej från en knäppis// mammi

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).