söndag, juli 10, 2011

glad historia.

När jag kommer hem till mig drabbas jag, som tidigare nämnt, ofta av overklighetskänslor. Det är lite skillnad att ha denna utsikt om man jämför med den förra utsikten som bestod av en parkering, stor väg och kyrkogård.För ett tag sedan kom två vänner på besök och vi satt på en filt därute i skuggan under träden en vacker sommarkväll. Jag hade kjol på mig och vi åt glass med jordgubbar, pratade och skrattade högt när vi bland annat försökte klå varandras brudnäbbehistorier.

Den ena kompisen vann otvekligt då hon berättade att när hon skulle gå nerför altargången fastnade det en stor gren från en buske i hennes klänning, vilket hon inte märkte, men som prästen skyndade sig fram och ryckte bort. Att kompisens lillasyster också fick fnatt och började hoppa runt på scenen under vigseln borde nog ha hamnat på topplistan av Sveriges roligaste hemvideor.

1 kommentar:

elin sa...

Skönaste skrattet i sommar helt klart! :D

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).