fredag, juli 23, 2010

värmer mig.

"Dom är trygga" hade mamma skrivit under denna bild i ett brev till mormor och morfar.
Ja, till och med ett litet studentrum kan kännas tryggt och skönt att komma hem till nu när man varit borta en vecka, levt i sin resväska och bott hos olika personer varje natt. Det är ju inte klokt hur många människor som jag faktiskt känner i den staden! Jag blev alldeles överväldigad när jag skulle bestämma mig för vem jag skulle hälsa på och vem jag skulle sova hos varje natt för jag insåg att det var mig en väldans massor folk som jag var bekant med och som jag var välkommen till.
____________________
Jag är alldeles genomfrusen efter denna iskalla dag och sitter såklart med en kopp te och värmer mig. Farmors ord om farfar ekar i huvudet: "Han älskade alla. Han stötte inte ut någon, pratade aldrig illa om någon. Alla var välkomna till honom, jämt. Han bekymrade sig aldrig om något. Han var extremt givmild och en väldigt omtyckt lärare". Pappa var likadan och en sådan vill jag också vara.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).