lördag, juli 24, 2010

jag måste bara.

Uttryck som jag ogillar mycket starkt är:
-"Nu är det fint väder ute. Då MÅSTE jag hitta på något".
-"Jag kan inte sitta inne hela dagen. Jag MÅSTE gå ut".
-"Jag kan ju inte åka till namn idag. Jag MÅSTE planera först".

Vadå MÅSTE? Under de senaste åren har jag lärt mig att det inte finns några måsten och jag tycker andra människor borde lära sig detsamma.
En person avbröt mig när jag sade: "Men jag MÅSTE hinna med det!" "Nej, du måste ingenting". Pappa avbröt mig när jag sade: "Å, jag känner mig så stressad!" "Nej, du vet att du inte får använda det ordet". Så orden måste och stressad försöker jag verkligen att inte använda längre. Det borde fler försöka med.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).