onsdag, juli 07, 2010

solsting?

Det är sommar, en mycket varm sådan. Kanske är det värmen som gör att mina drömmar blir extra virriga. Drömde inatt om min kusin som ska gifta sig på lördag. Det började med att min lillasyster trasslade in sig i en gran och råkade få med sig en stor grankvist som hon skakade av sig precis innan hon gick in i kyrkan. När bruden kom in i kyrkan hade hon ett långt släp och när den sista biten av släpet skulle passera dörren så slogs dörren igen och bruden höll på att falla bakåt. Det visade sig att den stora grankvisten som lillasyster slängt av sig precis utanför dörren, hade fastnat i släpet och var orsaken till att dörren stängdes. Min lillasyster skämdes och frågade mig: "Det var mitt fel va?" medan bruden var gråtfärdig och brudens pappa tog brudbuketten på huvudet för att försöka lätta upp stämningen.

Var får man allt ifrån?

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).