fredag, juli 30, 2010

göran lindberg.

Göran Lindberg. Länspolismästaren som hamnar i historieböckerna.
Jag tänker på honom, eller egentligen främst på alla hans offer, idag.
Det läskigaste med hela denna historien är att man inte kan lita på någon. Kan en polislänsmästare göra något sådant så skulle ju lika gärna en präst, förälder eller lärare kunna ljuga, dölja och leva ett dubbelliv (vilket också tragiskt nog säkerligen sker).

Fastän det Lindberg gjort är hemskt och alldeles fruktansvärt fel finns det något i mig som ser honom bortom allt det hemska. Han är ju en vanlig människa trots allt. Jag har sett dokumentärer om fracknissar som tar droger under jobbtid och hur andra högt uppsatta människor faktiskt döljer mörka hemligheter. Det är väldigt oförståligt men på något sätt förstår jag ändå.

Människor får olika liv beroende på vilka val de gör.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).