lördag, januari 02, 2010

ensam Petra Mede.

Jag brukar svänga inom aftonbladet.se lite nu och då för att läsa nyheter. Nyheterna läser jag dock med en stor nypa salt eftersom jag vet att många skriverier bara är uppbyggda på väldigt lite fakta.
________
glömska.
Här är hursomhelst ett utdrag från dagens webbtidning:
'Här åker "Stjärnorna på slottet"-deltagarna utan säkerhetsbälte.
Siw Malmkvist: Det är ju för ***, men det är ren glömska.'

Glömska?? Inte kan en vuxen människa glömma att ta på sig bälte? Jag har satt på mig säkerhetsbälte i 22 år och det är numera en omedveten rutin. Man tar på sig bältet utan att tänka på det. Jag undrar därför hur ofta Malmkvist och de andra två kändisarna egentligen använder säkerhetsbälte för att kunna glömma, dessutom att alla tre glömmer på samma gång. (Jag vet inte hur sann denna nyhet är men om den är sann så blir jag en aning upprörd).
__________
Petra Mede.
Något annat som jag har fastnat för i dagens aftonblad är ett utdrag från Alexander Schulmans program, Schulmans show, där bland annat komikern Petra Mede är gäst.
Fotograf Jonas Lindqvist. Publicerat 2009-02-06 00:00 på:
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/folkets-blickar-pa-petra-mede-1.793682
De medverkande i programmet leker en lek där de berättar tunga hemligheter om sig själva och där den som berättar den tyngsta hemligheten får en muffins (! - av alla saker på jorden). Då berättar den i vanliga fall mycket skrattande och glada komikern Petra Mede att hon faktiskt är väldigt ensam. På kvällarna brukar hon sitta i soffan med en uppvärmd ICA-matlåda och bara vara själv. Vännerna hör inte av sig längre osv (se här).

Mitt hjärta gick då ut till Mede. Starkt att kunna berätta något sådant, och jag antar att det nog finns fler kändisar därute som man tror är lyckliga men som inte riktigt är det. Måste slutligen tillägga att jag för den sakens skull inte är särskilt förtjust i Petras låga skämt och humor, men att jag absolut skulle vilja vara hennes vän om hon behövde och frågade mig.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).