lördag, januari 09, 2010

i tvättstugan.

Häromdagen när jag var i tvättstugan fick jag vänta någon minut eftersom den ena torktumlaren inte hade tumlat färdig. Under väntetiden läste jag bruksanvisningslapparna på väggen.
Det slog mig då att "ludd" måste verkligen vara det töntigaste ordet i vårat svenska språk.
Det var inte bara ordet "ludd" som gjorde att jag smålog för mig själv. Detta bidrog också till mitt leende:
Jag såg ju framför mig hur jag elegant gjorde en drottningSilvia-svängrörelse på torktumlar-dörren/luckan.

Behöver bruksanvisningen ens förklara hur man stänger en dörr?? "Tvättstugan for dummies" kanske? Neee. Inte snällt Becka.

Fast, hmm, när jag kom tillbaka hit i höstas och stod i tvättstugan en dag, harklade sig killen bredvid mig och frågade skämmigt: "Du, kan du visa mig hur man gör? Jag har aldrig tvättat förut. Min mamma har alltid gjort det."...

Så ja, "Tvättstugan for dummies" kanske behövs ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så skön som upptäcker smådetaljer i livet.

Att tvättstugan blir en rolig plats ..med ludd o bruksanvisningar. Har aldrig tänkt på detta förut.

Jaha, då kommer Sara till dej om några dagar.
Ha en bra vecka ,med en dag i taget.

Kram mamma

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).