måndag, januari 04, 2010

målare, älskade målare.

Jag vaknade av ett förfärligt(!) oväsen idag. Trodde att huset höll på att falla samman. Men efter någon minuts nyvaket undrande och funderande förstod jag att det troligen var målarna; de som skulle rädda min korridors nedslitna väggar.

"Jaaaa!" ropade jag tyst för mig själv för att i nästa stund hålla för min mun, någon kunde ju höra. Jag brydde mig inte om det fortsatta oväsendet då jag försökte somna om eftersom jag visste att -
målarna är här till min räddning.

Jag gick senare ut i korridoren och möttes av ett helt roomservice-team. Golvet var täckt av papper, målarburkarna stod utspridda och målarna hälsade glatt: "hej, hej". Å, om det ändå vore Johnnie och Mattias från Roomservice som varit målarna! Då skulle det ha inte funnits någonting att klaga på.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).