söndag, januari 31, 2010

dagen-efter-dag.

Ett perfekt bröllop. Räcker det för att beskriva gårdagens vigsel och tillhörande fest? Jo. Med två bilder på det finaste bröllopsparet någonsin förstärks faktan(faktum?).Dagen-efter-bröllopet har bestått av att skjutsa lillasyster till stationen, lämna den lånade bilen till mammas kompis, oplanerat följa med mammas kompis till en kyrka och i denna kyrka vara med om dagens höjdpunkt; nämligen att träffa för mig nästan okända släktingar.

nyupptäckt släkt
Den som jag träffade i kyrkan var en av pappas alla kusiner. En man som jag knappt kunde sluta titta på eftersom hans ansiktsdrag var så lika pappas. När denna mans fru presenterade mig för honom log både han och jag. Det första kusinen sa till mig var: "Ja, man ser verkligen att du är en ****are (är lite försiktig att skriva efternamn). Du är verkligen lik din pappa". Då log jag och kände mig väldigt stolt.

Efter att ha spenderat en hel dag med släktingar från mammas sida (på bröllopet igår) var detta en bonus. Även om jag tycker om mamma och släktingarna på hennes sida så är det något alldeles extra speciellt för mig att möta pappas släktingar. En orsak är nog att jag alltid har varit "pappas flicka".

Det som jag och pappas kusin kom fram till var bland annat att vi är stolta över vårat efternamn. Vi utbytte telefonnummer och kommer garanterat träffas igen. Ja, det komiska är att vi bor bara några 100 meter ifrån varandra, och kanske, bara kanske, kommer jag kunna få bo i familjens uthyrningsdel såsmåningom -
och det längtar jag efter för nu står jag bara inte ut längre! Idag såg jag SILVERFISKAR I KÖKET! Nu är måttet rågat! (=skönaste ordspråket. Vem kommer på ett något sånt egentligen??)

4 kommentarer:

hanna-mia sa...

vilken mysig blogg du har, och vilka FINA bilder på miriam och oskar! :) /bordsgrannen

ps. jag skrev ett svar till dig i min blogg, men kunde ju inte låta bli att kika förbi här också.

Anonym sa...

Jag är så glad att du träffat min o din pappas kusin o familj. Det är jättesköna människor!!!! Dom bor ju nära skolan. Om du flyttar dit så kan jag ju hälsa på både dej o dem... Har inte sett dem på många år. Kusinen o jag var i samma dramagrupp på slutet av 80-talet i Örebro. Han är knallkul!Hälsa dom om du träffar dom.
Kram från "tante Kerstin"

Anonym sa...

Vilken upptäckt att träffa Jan o Eva....Hoppas ni träffas snart.
Blev riktigt glad när jag hörde detta. Livet är intressant ..man vet aldrig vad som dyker upp av glada överraskningar.

Kul att du har din blogg levande igen. kram //mamms

Anonym sa...

.. Det tycker jag också! Jag tittar in lite då o då, och VARJE gång får jag ett leende på läpparna.. Dina små livsupptäckter berör, inspirerar & gläder mig :)Keep it up! / din vän

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).