torsdag, januari 07, 2010

badrums-tips.

Istället för att ha en stor del av badkaret eller en hörna i duschen full med fula schampoo- och balsamflaskor rekommenderar jag detta:

Unna dig ett gäng med fina flaskor som har samma stil. Det räcker oftast med två eller tre stycken (en för schampoo, en för balsam, en för duschcreme). Köp de fina flaskorna på till exempel Björn Axén eller någon annan lyxig butik som du anser har fina förvaringar av dusch-grejerna (jag har flaskor från Himla eftersom deras stil passar mig). Flaskorna ska helst inte vara genomskinliga.

Ja, sedan har du snygga flaskor för resten av livet. Nja, SÅ länge ska man kanske inte använda dem, men ett bra tag kan de användas iallafall. Göm de fula, billiga flaskorna i nån garderob och fyll på i de fina flaskorna när innehållet börjar ta slut. Då ser ingen att du har Eldorados rosa schampoo, ICAs blåa balsam och Euroshoppers gröna duschcreme.

Samla alla flaskor i en grupp på samma ställe i duschen eller på badkarskanten så blir du dessutom mer harmonisk eftersom badrummet upplevs som rent och ordningssamt.

Låt inte de fula flaskorna stå framme och förstöra badrummet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar "Du omsluter mej på alla sidor". Och dessutom gillar jag iden om att ha fina badrumsflaskor.

Du har många bra ideer ...som man kan använda. Tack för olika tips..

Natti, natti //från mor din

Jossan sa...

Vad trevligt att du kikar in :)
Ja fast jag minns nu när jag fick facit på mig själv att jag tänkte i början att "såklart måste jag skriva korta statusmeddelanden annars orkar ingen läsa dem". Typ :) Men förhoppningsvis orkar folk läsa ändå, ibland!

För övrigt: Du har så mycket mysiga idéer om heminredning! Bra där!

Kram!

Norrsken och stjärnfall sa...

Vilket bra tips! Det ska jag ta till mig på en gång då jag har bestämt mig för att bara köpa fina saker till mitt hem!
He en bra dag!

rebecka. sa...

Vad bra att jag kan göra sverige lite finare iallafall. :) Åtminstone tre fula badrum kommer nu bli lite snyggare. Sprid det glada budskapet!

Det är ju faktiskt inte så svårt att gömma/ge bort/kasta fula saker när man väl har bestämt sig för att bara ha fina saker runt omkring sig.

kussen Karro :) sa...

Tack för tipset!
Detta ska införa hemma hos oss :)
Och det blir förhoppningsvis i 4 badrum ;)

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).