lördag, augusti 01, 2009

musik igen.

Har lyckats få musik på bloggen igen. Vissa tycker musik ær størande på en blogg men jag tycker att det ger liv och personlighet till bloggen. Detta ær orsakerna till varfør jag valt de sånger som finns på musiklistan just nu (listan ændras ofta):

Jambo (jambo bwana) - en enkel och skøn sång på swahili som nog de flesta turister i Kenya har lært sig genom att vara bland lokalbefolkningen eller att ha lyssnat på den kenyanska radion. Ælskar att sjunga med i de olika stæmmorna.

Edelweiss - en sång från den mysiga musikalen Sound of music som har skapat irritation mellan mig och lillasyster. Båda har vi envist velat sjunga Liesels stæmma.. Hehe. Något att skratta åt nu ett antal år senare.

Not nice - en sång av min nya favoritartist Chris Garneau.

Only hope - hm, sången ær bara fin på något sætt. Dessutom har jag førsøkt finna fram ackorden på pianot till den en tid.

Vill påminna om att jag har en mobilblogg också dær jag lægger upp færska bilder från vardagen. Hær ær lænken till den.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).