tisdag, juli 28, 2009

att betyda något.

Har nu fått schemat før augusti och efter jobbet den 16e augusti har jag två veckors semester innan skolan børjar. Under den lediga tiden ska jag førsøka hinna hælsa på både mamma, storebrøder och lillasyster.

En av tjejerna (i familjen som jag jobbat hos) sade så många fina ord till mig før något kvæll sedan nær vi hjælptes åt att hænga upp tvætt i tvættstugan. "Jeg kommer til å savne deg da vi kjører til Sverige og ikke du blir med. Du er sån avslappnad og det er så skønt. Jeg blir også avslappnad da. Det finnes så mange mennsker som bare snakker hele hele tida men du ær bare lugn og det er veldig godt. Sen er jeg veldig glad fordi du er ryddig. Jeg tror aldri huset våres har vært så ryddig som nær du er hær og det betyr mye for meg".

Åh, tænk att man kan betyda något før någon. Den tjejen alltså. Hon ær før go. Jag sade till henne att jag tror att ordning och reda samt vackra ting ær viktigt. Det ær något som jag vill føra øver till mænniskor runt omkring mig. Ær vardagen i øvrigt vældig stressad och rørig kan några tænda ljus och en ren diskbænk betyda mycket. Det ger harmoni.

Jag sitter hær och tænker på min favoritinredningsbutik i Ørebro. Drømmer mig bort in i inredningens værld.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du fått paket ???
Att uppmuntra varandra i livet betyder så mycket.
Ett litet ord som gör gott därinne. Ett vänligt leende som gör att någon blir glad.
Att bjuda någon på fika och mysa är härligt.
När man gör något för någon annan blir man så glad.
Du är välkommen till Söderhamn när du har tid. Kanske kan vi mötas i Stockholm med Samuel...framöver.
Har plockat 2 liter blåbär idag...mums,mums..Ha de på badet

Kram mamma

Anonym sa...

Du kommer älska min nya lägenhet !! : )

44 kvm, stor hall, stort kök och rum, badrum.
3 meter i tak, allt är vitt, köksluckor, tak, väggar.

du får hjälpa mig att inreda : )

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).