tisdag, juli 07, 2009

små ting.

Ska upp vid 05.45 imorgon igen. Suck. Måste snart sova.

Nu har jag arbetat sju av tretton dagar i stræck på hotellet. Børjar bli lite slitsamt men inte alltfør farligt æn så længe. Fick min løn idag och det var ju verkligen på tiden. Køpte mig dærfør en Stratos på Kiwi (en sån pøsig chokladkaka på mataffæren Kiwi) efter att ha hjælpt barnen och pappan med deras nya hus. Jag ælskar att få cykla hem till familjen efter jobbet och bara hjælpa dem så mycket jag kan. Det bæsta ær att jag nu får hjælpa till att sætta in saker i skåpen vilket ær något som jag ælskar øver allt annat; att få gøra fint utan att ha krav på mig. Bara få gøra små saker som kanske inte mærks på en gång men som ændå betyder mycket.

Køket ær næstan færdigt nu. Jag har væl en eller två lådor kvar och de ska jag packa upp imorgon. Pappan kom på idag att det var ju jag som packade upp køket också førra gången de flyttade. Ja, det ær konstigt hur allt kan bli som det blir. Men den hær familjen, alltså, de finns i mitt hjærta. Jag vill inte dærifrån på kvællen før jag vill bara fortsætta hjælpa. Inte før att få pengar i gengæld, inte før att få uppmuntran. Bara før att få vara dær och gøra vardagen lite lættare før DEM.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej lilla arbetsmyra. Du är otrolig.
Får du tid att fika och pysa nån gång???
Helse de goa ungarna från mej, och även mannen i huset.
Är lite pirrig, ska gå mannekäng på stan i morgon, med 5 andra. Modell-mamma ,Ska vara en stilren kvinna, högklackat,linnebyxor, kavaj,häftig scharf,o ärtig väska ( begagnade kläder för att göra reklam för Erikshjälpenn. Man måste våga göra ngt kul eller hur.
kram från spinnbollen o mamms

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).