lördag, juli 11, 2009

uppdatering.

Igår hittade jag två ouppætna pizzor på två olika hotellrum. Hur kan mænniskor læmna kvar sådant? Det finns mænniskor som svælter på jorden, och så ligger det svindyra norska pizzor på de lyxiga rummen som någon tydligen inte "orkade æta upp". Både jag och de andra "stuepikerna" (stæderskorna?) blev irriterade øver detta.

På tisdag har jag min førsta lediga dag efter två veckors dagligt intensivt arbetande. Funderar på att åka till Trondheim en liten tur då. Får se. Får se.

Inatt sov jag hemma hos pappan och barnen. Tjejerna, pappan och jag spelade ett fruktansvært roligt spel fram till klockan ett på natten. Ett spel som man tydligen ska spela om man vill få ovænner. Haha. Kan ett spel få mig att bli irriterad och væcka upp en tævlingsinstinkt i mig så ær det ett vældigt bra spel. Tunnan, hette spelet. Så enkelt, så kul. Sedan fick jag sova i pojkarnas sæng. Mys.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej där "STUEPIKE"..

Ville bara önska dej en skön-skön ledig dag imorgon. Kanske du behöver rå om dej själv då.Hitta på ngt om du har orken eller bara flumma omkring någonstans med en något gott. Unna dej belöning för det arbete du utfört.
Gillar dej massor. Din mamma

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).