onsdag, augusti 05, 2009

tappar byxorna.

"Du har blitt så tynn Rebecka! Hær, spis spis spis." Så har det låtit sedan den dagen jag kom hit. Jag? Blivit smalare? Neeej. Jag har næstan blivit arg på de som sagt det før jag vet vad jag har ætit detta år och hur lite jag har motionerat.. Det kan bara inte stæmma att jag gått ner i vikt.

Men nu børjar jag bli irriterad på att jag næstan tappar byxorna på jobbet. Jag undrar varfør jag inte tog med mig bælte. Ett sådant tecken måste kanske øvertyga mig om att det, som flera av norskarna sæger, nog stæmmer ændå.

(Dock har jag varit så fruktansvært chokladsugen och førætit mig på hemmalagad risgrynsgrøt den senaste tiden att byxorna nog kommer passa igen innan jag kommer hem till Sverige).

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att to.m norrmännen ser att du blivit smalare. Mycket energi går åt när man jobbar hårt.
Så nu förstår du kanske att det inte bara är mamma som sagt att du gått ned i vikt.

Så snart ses vi Stockholm ,ska bli skoj. Sedan får du semester hos mej.
Sova och mysa och bara finnas. Tror du behöver det.Den 19 aug. är det Antikrundan här i stan via tv.
och Erikshjälpen ligger vägg i vägg med detta. Då ska vi kolla läget.
Ha det så bra och håll i byxorna så du inte blir byxlös.
Kram mamma

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).