onsdag, augusti 19, 2009

semester - text.

Jag är alltså tillbaka i Sverige nu.

I den kungliga huvudstaden mötte mamma och storebror mig när jag kom från Norge i förrgår. Vi skaffade tunnelbanekort och åkte runt hit och dit, fram och tillbaka - med storebror som guide såklart. Hans lägenhet på 21a våningen var underbar. Tur att man inte har höjdskräck för utsikten var ju fantastisk.

Mamma och jag sov över en natt hos min storebror. Ja, vi sov särskilt gott efter att ha skrattat på oss åt Ice Age 2. Sid är ju bara bäst!

Igår fortsatte jag och mamma vidare, med tåget, upp mot norrare trakter och nu har jag varit i mammas stad i en dag och en natt. Käre tid vad vi har hunnit med mycket redan. Varit på antikrundan, fikat i mammas kyrka, träffat afrikaner, gått in i massor second hand-affärer etc.

orgelbecka
Appropå second hand affärer så har jag fyndat en hel del och blivit förälskad i grejer som jag irriterande nog inte har kunnat köpa. T ex den vackra lilla orgeln som jag lagt upp en bild på. Den tog mitt hjärta. Ååå, vad jag måste köpa en orgel! Blir jag lärare en dag så lovar jag att jag ska ha en orgel i klasssrummet och spela samt sjunga "din klara sol går åter upp" i början av varje dag, med eleverna stående vid sina bänkar.

ryggsäckbecka
Becka älskar stora luffar-ryggsäckar.. Känslan av äventyr och spänning får man på köpet. Att titta på bilden då jag går med väskorna på perrongen, gör att jag vill ut och resa NU. Jag vill skaffa en större ryggsäck, lägga i det allra nödvändigaste och åka ut till afrika. Upptäcka och lära känna afrikas kulturer, folkslag och stammar. Bara få vara där! Bara lämna allt som finns i det trygga sverige. Åka ut till krigsområden. Kanske starta skolor, hjälpa.. ja.. hjälpa helt villkorslöst! Å vad det lockar mig.

2 kommentarer:

Faster Kerstin sa...

Haha, Becka.... Här i Norge kastar man bort alla orglar. Jag tror inte det finns något land i världen som har lika många orglar som Norge. Bara kom hit o hämta. Jag vet om flera. Hälsa mamma o de jag känner!

Becca sa...

alskade Becka/ B2/ Bibbel (eller var det Bubbel? jaja... jag saknar dig sa otroligt mycket!! jag kommer hem till jul :) kommer du vara kvar i Sverie da? *hoppas* Vill sa garna traffa dig igen! Kanske vi kan hitta pa ett aventyr du och jag, leka R&R dectetivbyro igen ;)
Alskar att lasa din blogg!

Love you forever!
Miss you like crazy!
Din Becca K/ B1/ Bubbel (eller var det Bibbel?)

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).