måndag, augusti 24, 2009

beskydd?

Vilken dag alltså. När jag kom hem till min studentlya igår upptäckte jag att cykeln blivit stulen och att jag fått räkningar som skulle ha skickats till min tillfälliga utlandsadress men som inte hade gjort det (och obetalda räkningar är ju inte särskilt bra..). Räkningarna har jag fixat nu. Men ingen cykel i syne än så länge.

willys-äventyret
När jag anlände igår hann jag bara slänga in mitt bagage i rummet och sedan ta bussen för att äta mat hos Vigga och hennes farmor. Tanken var att jag skulle träffat Vigga en liten stund bara; välkomna henne till staden. Haha. Om ni bara visste hur dagen slutade! Det är en låång historia. Vigga har ju aldrig storhandlat på studentvis förut.. Så med sju överfulla willyskassar på en cykel varav en kasse i famnen blev vigga och jag tvingade att ta oss genom hela staden runt tio på kvällen. Det var ett äventyr. Det tog en timme att gå ungefär och vi var övertrötta båda två. Deusstom var ju kassarna tunga. Människor log åt oss. Tänk er själva två blonda tjejer med sju överfulla påsar från Willys mitt i natten..

Hursomhelst. När vi kommit fram till Vigga insåg vi att det inte gick fler bussar hem till mig. Jag fick alltså ta en nattlig promenad tillbaka hem igen (denna gång med två willys-kassar). Läste i tidningen nu på morgonen att två män blivit rånade precis där jag gått, bara minutrarna innan jag gick där. Det sjuka är att jag kände det på mig när jag gick där och bara visste; "Här är det nog lite farligt. Det sitter säkert rånare där i gränden, just där på skolgården." Jag gick då över på andra sidan trottoaren för att känna mig lite säkrare.

Och japp. Idag står det exakt i tidningen att:"Gänget, som alltså bestod av fem eller sex ynglingar i 14-15-årsåldern satt på skolgården. När männen gick förbi reste sig gänget och följde efter dem."

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).