onsdag, februari 03, 2010

vacker konst.

För ett tag sedan rensade jag mina pappershögar och lådor i studentrummet. Mitt ibland jobbiga räkningar och andra tråkiga papper hittade jag något som fick mig att le:
Översättning för er icke-norsk-kunniga:
"Kära Rebecka. Det (troligen ska det stå Jag) är så glad för att se dig igen. Jag har saknat dig väldigt mycket, tycker väldigt mycket om dig. Jag är så glad för att du är här. Jag hade kunnat skriva mycket mer men jag har inte mer plats.."
Brevet är skrivet av ett av mina aupair-barn i Norge då jag besökte familjen i somras. Det är så oerhört sött att jag smälter!


Vill också visa den fina bilden på mig som en elev i klass två har ritat. Jag har troligen visat bilden förut men jag kan fortfarande inte sluta le när jag tittar på den. Jag tror att barns teckningar och barns skrivna brev, berättelser och liknande är den vackraste konsten som finns.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sötaste avmålningan av dig! Vad heter du MixPod.com? KRAM /Maria

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).