lördag, februari 06, 2010

hades?

De som känner mig vid det här laget vet att jag älskar komediparet Anders och Måns. Alla deras avsnitt har jag sett minst två gånger, och vid senaste igenomkollandet av avsnitten lade jag märke till något som jag tidigare inte har lagt märke till.

I ena sekunden visas nämligen denna bild (jag har satt dit pilarna för att visa vad jag vill framhäva):
för att i sekunden precis efteråt visa detta:
Ordet "hades" är något av de få saker som jag faktiskt minns ifrån historielektionerna. Hades är nämligen ett äldre ord för helvetet/underjorden, och jag tänker då: hjälp vad man måste vara omedvetet påverkad av diverse reklamer och TV-program! För det är ju säkert denna omedvetna syn som har gjort att jag inte längre är särskilt förtjust i staden Uppsala.

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).