måndag, februari 01, 2010

mys på bara.

För ett tag sedan såg jag en grupp på facebook som hette: "Alla vi som hatar när folk använder orden mys och mysigt". Vad är det för människor som går med i den gruppen??

Jag borde bilda en motsatsgrupp som heter "Alla vi som hatar när folk använder orden fotboll och hockey".

Appropå mys vill jag ge dagens enkla och billiga mystips. Samla på dig någon eller några fina glasflaskor. Jag dricker ju inte och kan därmed få vissa svårigheter med att hitta vackra flaskor. Men en coca-cola-flaska eller saftflaska går lika bra. Det är väldigt fint att ha liknande flaskor i flera storlekar, ställa de i grupp och sedan sätta olika höga stearinljus i dem. Jag har bara en flaska (se bild) men det räcker för att höja den avslappnande känslan i rummet.

piano
Jag vill även skriva att jag än en gång att jag älskar ljudet av vackert pianospelande. För mig är piano det absolut bästa instrumentet som finns, och jag minns en gång när jag var yngre (11-12 år) då mamma tog med mig på en pianokonsert i det området vi bodde. Pianisten visade sig vara en ung kille (18-19 år?) som spelade klassiska stycken. Oj, så jag njöt och var faschinerad. Den unga mannen blev min idol för ett tag. Jag skulle bli lika duktig som honom, vilket tyvärr misslyckades.

Om någon vill bjuda mig på en pianokonsert någongång; varsågoda.

2 kommentarer:

johanna g;-) sa...

Becca,ja vet en instrumental skiva på spotify pIANO som är himmelsk :-) den heter Bliss, minns doch inte vad han hette som spelade men du kan ju söka på bliss o säga till om du inte hittar, om du har lust att kolla :-)

johanna g;-) sa...

Becca,ja vet en instrumental skiva på spotify pIANO som är himmelsk :-) den heter Bliss, minns doch inte vad han hette som spelade men du kan ju söka på bliss o säga till om du inte hittar, om du har lust att kolla :-)

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).