lördag, februari 20, 2010

madicken.

För ett bra tag sedan tog jag del i en frågesport som räknade ut vilken Astrid Lindgren-figur som man var mest lik. Jag blev Madicken och insåg då att det verkligen stämmer.

Förklaringen till varför jag karaktäriserad som Madicken var ungefär: "Du är lugn men samtidigt lite busig. Du vill hjälpa personer som har det svårt, och folk bara avgudar ditt hår". Av alla Astrid Lindgrens filmer måste jag nog säga att Madicken är min favorit. Förutom att Madicken är mysig, är kläderna och inredningen i filmen så mycket Becka som det bara kan bli. Det roliga är ju också att min lillasyster Sara är fruktansvärt lik Madickens lillasyster Elisabeth.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååå! Det stämmer verkligen!!

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).