fredag, november 04, 2011

tankemaskinen.

Ja! En ny säsong av programmet Från Sverige till himlen (svt1) har startat. Kanske inte det bästa programmet för en som tänker väldigt mycket. Eller? Kanske är det just det BÄSTA programmet för en som tänker mycket.

Mia Skäringer berättade i sin hyllade föreställning att hon, liksom jag, funderar alltför mycket på existenstiella frågor och att hennes mamma aldrig borde svarat: "Nej, rymden den har inget slut den" när Mia frågade hur stor rymden var.
De flesta människor låter bli att tänka djupt och kan stänga av tankemaskinen hyfsat lätt. Men så är vi ett litet gäng personer här på jorden som bara inte kan stänga av det där tankemaskineriet eftersom vi inte äger någon stoppknapp!

Fast det är trevligt att tänka onödigt djupt, ibland. Särskilt när man sitter vid köksbordet och lyxar till dagen med te och varm baguette. (Extrapris på Willys).

1 kommentar:

Maud sa...

Nej inte är det alltid lätt att stänga av tankemaskineriet!
Jag vill gärna ha en förklaring på frågor typ varför reagerar jag på detta vis? Varför beter sig detta barn på detta vis?(I mitt jobb typ).Ibland blir det nog lite väl mycket utredningar i mitt huvud.
Kram Maud

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).