söndag, november 13, 2011

pappa-dagen.

Det är ju fars dag idag och man ska skänka sin pappa en extra tanke oavsett vilken slags pappa man har eller har haft - en närvarande, icke närvarande, en kärleksfull, icke kärleksfull, en ful, snygg, en rolig, tråkig. En pappa är ändå en pappa och vare sig man vill eller ej kommer man alltid vara en del av honom.
_____________________
Jag glömmer aldrig slipsen som jag köpte till pappa på fars dag för mängder av år sedan. Den svarta slipsen med en datormus + en riktig mus på. Stackars pappa. Han var ju tvungen att använda slipsen hemma ibland men av någon anledning använde han den aldrig i närheten av andra människor...
Stackars föräldrar som ständigt måste använda sina barns hemmagjorda och fula presenter och samtidigt vara livrädda för att de ska råka gå till jobbet eller gå ut i trädgården med den fula slipsen eller den fullständigt felvirkade mössan på. Hua. Vilken ständig psykisk press föräldrarna måste leva i!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Becka vilket fint uttryckssätt du har när du skriver..det är rena fröjden att läsa din blogg.
Är på Gospelkonsert ikväll och kanske missar Paulina för första gången.Hon är värd att gå vidare // mamma

Maud sa...

Jag sitter här vid datorn och skrattar när jag läser din blogg om barns presenter. Jag kom att tänka på alla föräldrar som går i affären med sina fula halsband på sig, som deras barn säkert har gjort på förskolan och som de säkert fått när den varit och hämtat sina små händiga arvingar!!
"Förskolefröken"

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).