lördag, november 19, 2011

dagens tacksamhet.

När man efter ett tag har börjat ta saker och ting för givet är det viktigt att återuppväcka sina minnen.

"Så på morgonen fick vi vara med att förbereda denna fest genom att skala och hacka lök.. i våra bara händer! Ingen skärbräda här inte. "Aj! Där var jag nära att skära mig!" fick vi höra varann säga ett par gånger.. Och så fick vi hacka vitlöken i en mortel, svettas som grisar i den 30-gradiga värmen och se på när de förberedde den afrikanska rätten pilao."

"Ni ska vara evigt tacksamma om ni ager: potatisskalare, skarbrada, durkslag, duschskrapa, en riktig skurhink, varmvatten i duschen, konservoppnare, grytlappar, grytunderlagg, hela kastruller, stekpanna, tvattmaskin, en skon sangmadrass (dar man inte kanner sangens 'revben') etc. Ja, å vad ni ska vara glada for det!"

Jag äger allt det där nu,

och är oerhört tacksam för det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad lätt det är att bli OTACKSAM.. t.om för små saker i livet.
Förnöjsamhet å tacksamhet är nog en av de saker som man borde ha med sej genom vandringen härnere.

PS.vad önskar du dej i julklapp??
mamma

Maria sa...

Tacksamhet öppnar upp både för en själv och för andra. Det är viktigt att vara tacksam mitt i vardagen.

Kram/Maria

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).