onsdag, juni 03, 2009

min sommar.

Idag är dagen här. Dagen då jag ska packa inför sommarens strapatser. Dagen då jag och Amélie ska byta tillbaka våra nycklar. Dagen då jag inte får laga mat i köket eftersom det är inspektion av korridorsstädningen.

Imorgon eftermiddag åker jag hem till mamma för att där fira lillasysters studentexamen på fredagen. Sedan flyttar mamma och lillasyster, samma vecka, till olika städer. Sista natten, alltså dagen innan jag åker till Norge, får jag sova själv i mammas tomma hus. När jag kommer till Norge har min faster flyttat till ett nytt hus och familjen med barnen har flyttat till ett nytt hus. Hur kommer det sig att jag nästan alltid hamnar bland flyttkartonger??

Ikväll ska jag och Amélie ha en myskväll tillsammans. Vi ska äta god mat, prata minnen och som sagt, det mest tragiska, byta tillbaka våra nycklar. Hon har haft min reservnyckel och jag har haft hennes. Det är ett tecken på vänskap det. Jag kommer aldrig glömma Amélie - min korridorskompis från Frankrike.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).