torsdag, juni 04, 2009

amélies avsked.

"If you cry - I will cry". Amélie och jag gjorde en väldans god pizza igår kväll. Jag tände ljus och gjorde en fin dukning, satte på Fantomen-på-Operan-skivan och lade ett litet hejdåkort vid Amélies tallrik medan Amélie vaktade pizzan. Amélie började gråta då hon såg kortet. Fast jag tror nog att ljusen och den vackra musiken gjorde det hela litet värre. När vi skulle äta började hon gråta ännu mer och då kom mina ord: "If you cry - I will cry." Men jag kanske hann få fram en eller två tårar innan en annan korridorskompis kom in i köket och frågade någonting om spisen. Puh. Då avbröts gråtceremonin och övergick i ett förfärligt skrattande resten av kvällen.

Ja, nycklarna är nu tillbakabytta och årets minnen är genompratade. Amélie vill vinka av mig vid tåget senare idag. Haha. Det kommer ju bli som i en film..

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).