fredag, juni 12, 2009

unnskyld.

Jag har såå mycket att gøra hær borta bland Norges fjælltoppar. Kære hjærtanes ja. Har tagit hand om barnen två dagar nu och imorgon ær det konfirmation till min kusin. Norsk konfirmation. Det ær stort det. Barnen ær underbara. Så många søta citat kan tas ifrån de hela tiden. Detta ær dagens exempel: Jag hade duschat killarna och de hade fått på sig ny pjamas. Jag tænde ljus och gjorde iordning varma mackor samt satte på lugn musik. Pløtsligt sæger minstingen (4 år) "Det ær koselig å ha Rebecka hær".

Barnen sover nu och jag har lite vuxentid før mig sjælv. Allt kænns som vanligt. Kænns inte som om jag har varit borta hærifrån. Jag lagar mat, diskar, leker, håller koll, løser konflikter, pysslar, sæger till, kramar, gosar etc. Men det ær lættare nu æn vad det var før ett år sedan. Det mærks att barnen ær større. Å vad barnen ær fina. Ja, tænk vad alla mænniskor hær ær fina. Man vill ju bara krama på de allihopa.

1 kommentar:

Mijja sa...

Ja som hade hoppats på Beckabesök i sommar :P

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).