onsdag, juni 17, 2009

morgonuggla.

Vad gør Becka nær hela Sverige har sovmorgon och njuter av sin semester? Jo, Becka jobbar. Jag går upp nær klockan ringer 05.45. Jag cyklar till jobbet 06.45 och børjar arbetspasset klockan 07.00. Det ni. Då sover de flesta av er.

Denna morgon var luften något varmare æn tidigare mornar. Men jag fick ændå stanna på vægen før att værma fingrarna. Tænk er det va. Hær vill man ha vantar och møssa mitt i sommaren! Det ær ju helt otroligt vilket ruggit væder det varit den senaste tiden. Men nu børjar det bli bættre. Det har varit soligt idag och mitt under dammsugningen i hotellets vackra salong blickade jag mot det gigantiska fønstret och dær, ja, dær var fjællen.. De syntes så tydligt idag. De var extra fina på något sætt.

Før øvrigt har jag fått en polsk tjejkompis på jobbet. Hehe. Ja, det ær næstan bara utlænningar som stædar ju. Det leder till att jag får prata engelska återigen och på det sættet får jag också del av ytterligare kulturer vilket ær mycket intressant. Dessutom får jag anvændning av min nerpackade tyska eftersom en stor del av hotellets gæster ær just husbilsresande tyskar.

Nu ska jag nog hjælpa "tante mi" att flyttpacka. Har jag sagt det? Hon ska flytta till værldens mysigaste (och minsta) stælle med værldens bæsta utsikt førsta juli. Uti skogen ska vi bo. Mys.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).