måndag, juni 15, 2009

stæderskan.

Har træffat avdelningschefen på nya jobbet idag. Jepp. Jobb blir det verkligen denna sommar. Ska stæda kl 07-15 i stort sett varje dag. Ledig en dag i veckan ungefær. Men det hade jag ræknat med. Mycket jobb = mycket pengar (och motion).

Jag ser fram emot att stæda, faktiskt. Men det jag inte ser fram emot och det jag inte vet hur jag ska hantera ær norskarnas "luncher". Inga varma rætter hær inte. Ingen en-timmes lunch inte. INGEN MIKRO I PERSONALRUMMET!! Kan du førstå det?? Alltså, det (och att norskarna fortfarande snålar med el och eldar i brasan istællet) ær tecken på att Norge ligger lite efter i utvecklingen. I detta land gæller korta lunchpauser bestående av brødskivor med brunost dagarna i enda. Hur ska jag øverleva??

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).