fredag, november 19, 2010

snart juletid.

"Juuuuletid stilla jo och fjiid.."
Jag kan se och höra hur den näst minsta ungen från mitt barndoms
sju-barna-grannhus sjunger sången för fullt medan hon kravlar sig upp för den lilla kullen med pulkan efter sig.

Jag kan också se hur mina bröder, jag och några kusiner bygger en ispulkabana på kusinernas sluttande bakgård som vi åker på tills vi fryser ihjäl.

Jag kan se hur lillasyster och jag kommer in i huset efter att ha lekt ute i snön flera timmar och hur vi sätter oss framför brasan med filt och en kopp varm choklad för att tina upp.

Det var tider det. När jag var liten och det närmade sig jul..

2 kommentarer:

Norrsken och stjärnfall sa...

Vilka fina minnen! Är julkrubban din egen? Och var har du fått tag på den i sådana fall? Den är ju så fin!

rebecka. sa...

Julkrubban har jag faktiskt gjort själv. Eller gjort OM själv. Här har jag förklarat hur: http://afrikabecka.blogspot.com/2009/12/stilren-julkrubba.html

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).