söndag, november 28, 2010

mysets dag.

Så länge jag bor i korridor kommer min tradition
att-ta-med-utbytesstudenten-på- julmarknad-första-advent
fortsätta för OJ, vad mycket det ger.
__________________
Det är väldans mysigt att traska omkring bland de gamla husen, stånden, höra julsångerna och dela med sig av den svenska kulturen medan studenten själv får berätta om skillnader vice likheter från sitt eget lands kultur.
I dagens snöstorm har det innerliga myset övergått nästan allt förstånd. Jag förstår verkligen inte hur det hela kan få vara så mysigt. Det är för mycket! Har jag gått och blivit FÖR mysig kanske?! Kära nån.

4 kommentarer:

Eva sa...

Man kan inte bli för mysig.. ;)

Anonym sa...

Man kan aldrig få för mycket av mys. Ditt rum var helt underbart och jag kände advent i hela ditt rum. Så skönt att komma in i denna din sköna atmosfär. mams

Anonym sa...

Man kan aldrig få för mycket av mys. Ditt rum var helt underbart och jag kände advent i hela ditt rum. Så skönt att komma in i denna din sköna atmosfär. mams

Anonym sa...

MYSIPYYYYSI /SIS

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).