tisdag, november 23, 2010

adventsljusstake 2.

Jag säger bara: köp några plåthjärtan och du kan hitta på åtskilliga snygga adventsljusstakar av det du har hemma. Leta i skafferierna. Eftersom trenden är att pynta blockljus ville jag gå lite längre. Efter att ha försökt på en mängd icke-fungerande sätt att få dessa sorts ljus att stå upp kom min vän med den genialiska ideen att jag kanske kunde använda flaskor!
Så korridorskompisarna fick hjälpa mig att slurpa i sig julmusten och wips hade jag mig en alldeles förträfflig adventsljusstake. Man kan ju ändra den iall oändlighet! Varför inte stoppa något vackert i flaskorna? Eller varför inte använda glasburkar/konservburkar istället för flaskor? Kanske måla flaskorna i olika nyanser av rött?
Låt fantasin flöda.

2 kommentarer:

Eva sa...

Jag tyckte att det var en snygg ljusstake. :) Och som du säger, det är ju smart att man kan göra om den om man vill ha förnyelse. Gillar dina fiffiga idéer. :)

Anonym sa...

niiiise. puss /sis

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).