onsdag, augusti 11, 2010

händelserik kväll.

När det väl kommer besök till mig så brukar det sammanfalla sig att alla kommer samtidigt - av någon märklig anledning.

1. Töntig överraskning
Igår kom först lillasyster som mellanlandning i jobbresandet. Vi började med att köpa fyra burkar majs, lägga de i en töntig för liten presentpåse, skriva en ledtråd och åkte till min kusin och hennes man. Vi tänkte lägga påsen utanför dörren och bara åka iväg igen men vi såg att kusinen stod i köket och satte oss då på en gunga på lekplatsen med utsikt mot köket. Kusinen lagade mat, vände sig om och såg då att två tjejer vinkade till henne från gungan. Haha. Hennes min var oslagbar när hon såg att det var vi! Våran humor. =)

2. Mys
Storebror med flickvän kom lite senare på väg hem från semester. Det blev mysig chokladpuddingkladdkake(?)-stund med töntig Lill-Babs-musik spelandes i mitt rum.
3. Badminton inomhus
När storebror med flickvän åkt iväg fick jag och lillasyster lust att spela badminton, vilket lillasyster faktiskt hade med sig i sin fullproppade bil. Klockan var över 23 och vi började spela i korridoren. Det var lite lågt i tak men fruktansvärt roligt. Vi gick senare ut och spelade på parkeringen istället. Vädret var ju perfekt, en stund iallafall.

I eftermiddag kommer mamma och hennes man förbi en sväng. Jag säger ju det: alla kommer på en gång!

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).