onsdag, november 25, 2009

ett fluff.

Jag har citerat det förut och citerar det igen. Pappan i den norska familjen: "Du har jo VANVETTIG mye hår Rebecka!!" Med bilden som bevis kan jag, liksom troligen resten av jordens befolkning, nog hålla med om att jag faktiskt har vansinnigt mycket hår.

Bilden är tagen för en eller två månader sedan. Håret ser ut på detta vis då det är alldeles nyborstat. Ofta önskar jag att det fanns anti-volym-schampoo att köpa... Jag vet att jag måste klippa och fixa håret någongång snart, men jag litar bara på lillasysters klippningar och jag har inte träffat henne på ett väldigt bra tag nu.
Både mamma och pappa hade extremt tjockt hår när de var unga. Det är väl därför tack vare de som jag har fått detta fluff på skallen.

Förresten är det ganska skönt att ha mycket huvudfluff på vintern. Det blir som en extra mössa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var glad för att du har hår på skallen. Det finns tjejer som bara har spret...Känner igen tjockleken på ditt långa hår vilket jag också hade i ungdomens gröna vår.. Mamma kammade mej med en specialkam...dää.du..och ont gjorde det.

Må så gott...mamma

Faster Kerstin sa...

Du ska BARA va' glad för att du har mycket o tjockt hår du!!! När jag tvättar håret ser det ut som jag är flintskallig! Så tunt hår har jag. Tur att jag har fall i håret, så ser det lite större ut!!! :-)

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).