måndag, november 30, 2009

i höstmyset.

Att komma hem till sitt studentrum efter att ha cyklat i iskallt regn måste nog vara det bästa med hösten. Att få av sig de blöta kläderna, sätta på sig mysiga kläder, raggisar och dricka en varm kopp med masala thai te medan det regnar mot fönstret - det måste vara höjdpunkten med hösten.

Att höra lite bra musik i bakgrunden då man dricker sitt te måste vidare vara toppen av toppen. Appropå musik har jag tidigare skrivit om mitt orgel-fynd på en second hand butik i somras. Ovan är en bild på det fantastiska underverket. Tyvärr finns inte underverket i min ägo, men man blir ju ändå nästan tårögd bara av att skåda den. Eller hur? Likaså när man tittar på den vita kökssoffan som jag hittade på samma secondhandbutik:

JAAAAAA! Jag fick nu ett besked som jag väntat på sååå länge. Wow. Becka är glad. Kan inte skriva mer nu. Måste smälta detta. Äntligen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, vad jag gillade denna vitmålade orgel...påminde mej om forna dagar då min skolfröken satt och trampa orgel varje morgon, och vi sjöng en psalm det första vi gjorde...Det var andra tider..ska ni veta.
Men det gäller att också leva i nuet!!
DU MÅSTE FÅTT ETT SPÄNNADE BESKED EFTERSOM DU BLEV SÅ GLAD. kANKSE EN
hemlis tills vidare. kram /blivande fröken

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).