lördag, november 28, 2009

juligt.

Bloggen är nu hyfsat fixad och den blir nog bättre med tiden. Jag får fixa lite allteftersom.
Hemma hos mig är det juligt. (Säg det inte till någon - men jag köpte en chokladkalender till mig själv häromdagen. Den står gömd bakom sängen.)
Jag har försökt att göra det så julmysigt som jag kan. När man är student tager man vad man haver och det blir väl inte alltid exakt så som man egentligen skulle vilja ha det. Till exempel kan jag inte göra stora hål i väggen fastän jag gärna skulle vilja det. Stjärnan som är upphängd på väggen vid sänggaveln hänger därför inte perfekt precis. Det irriterar mig.

För övrigt är jag i stort sett färdig med min hemtenta i matematik. Det har gått oväntat bra. Jag fick den iförrgår och kvar är nu endast en klurig VG-uppgift som jag inte har kunnat lösa än men som jag ska försöka mig på en gång eller några gånger till.


Idag blir det en hemmalufsar-lördag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt med chokladkalender bakom sängen. När jag var i butiken häromdagen hade jag sådan lust att köpa en sådan där... har fortfarande barnasinnet kvar.
Och tur är väl det....
Hembakta lussebullar är inte så dåligt heller.
Jag har faktiskt riktigt mysigt i min lya. Känns som jag har två hem numera. Per har det så mysigt i huset nu..Ska ut till honom snart.

STOR KRAM Mamma o Per Du får vänja dej vid dessa namn numera.
Vi har det fantastiskt!!

Anonym sa...

Vad mysigt det låter.
Hoppas allt är bra med dig,
KRAM /kusin-karro :)

Anonym sa...

Så mysig blogg du har! Allt kommer verkligen från dig, vartenda ord och man kan känna Becka-smaken genom dataskärmarna! Hur har du gjort snöflingor som rör sig, tänker inte sno, men det är grymt coolt. KRAM / Maria lill kusinen

JO sa...

Åh vilken fin glasurna!!! Så snyggo! Vart har du köpt den? Finfin i alla fall!!! Mysigt med julkulorna i också, du har la känsla för det där du!

rebecka. sa...

Glasurnan är ett mirakel-fynd! Jag fick för mig att jag ville ha exakt en sån men hade aldrig sett det på någon butik någonsin. Fast jag letade och letade, vecka efter vecka. Plötsligt så fanns den där: PÅ ÖoB! av alla jordens ställen. Älskar den.

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).