lördag, november 07, 2009

effektiv Becka.

Oj, vad jag har varit effektiv idag. Gick upp 06.30 och började snart att skriva de sista sidorna på min praktikrapport. Klockan 11.30 var jag färdig. Vilken lättnad! Efter det har jag haft en göra-massor-praktiskt-dag.

Jag har lagat currythai-kyckling. Fixat ordning på papper i både nya och gamla pärmar. Betalt räkningar. Återlämnat biblioteksböcker. Handlat mat och tvättat.

Efter allt detta blev jag riktigt sugen att hyra en film. Det känns som om det var evigheter sedan jag gjorde något sådant. Därför blir det en riktig Beckastund ikväll. Jag ska tända ljus, sätta på mig pjamas, gosa upp mig framför filmen på datorn, äta krossad chokladglass och bara ta det lugnt.

Jag har förresten hittat en del väldigt bra ordspråk för lärare. Här är ett favoritexempel:

"Om barn kommer till oss lärare från starka,
sunda och fungerande familjer,
gör det vårt arbete lättare.
Om de inte kommer ifrån starka,
sunda, fungerande familjer,
gör det vårt jobb viktigare"

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).