lördag, november 21, 2009

fredag-lördag.

Igår var jag hemma hos en kompis större delen av dagen. Vi pluggade matte (eller, jag fick hjälp med min matte, är nog mer rättvist att skriva). Jag blev bjuden på god mat av kompisen och efter stunds pluggande med kaffe och mys gick vi ut en sväng. Vi gick till en underbar liten barnen-i-bullerbyn-butik. Älskar den butiken!

När vi kom hem igen gjorde vi iordning fruktsallad och satte på en film; "Damernas detektivbyrå". Jag höll på att svimma ju! Vilken fantastisk afrika-film. Jag satt och smålog för mig själv större delen av filmen eftersom jag kände igen allt. Det var Afrika. Det fick mig att längta tillbaka ännu en gång. Mitt hjärta är verkligen därborta, men min kropp är här.

Nåväl. Kompisen och jag gick senare ut på en finurlig nattpromenad innan vi drack varsinn kopp varm choklad och jag cyklade hem.

Idag har det varit vår ute och jag har gått in till stan (tar ca 30 min), solat, ätit på Burger King och sedan gått hem igen. Denna stad är så vacker! Jag upptäcker nya små vägar och hus varje promenad eller cykeltur.

1 kommentar:

Maria sa...

Jag har precis läst ut Giraffens tårar! Skulle vara kul att se Damernas Dektektivbyrå.

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).