tisdag, december 28, 2010

inredningsmetoder.

Det här med Feng shui-inredning tycker jag ofta är lite väl fånigt och flummigt. Men vissa delar håller jag helt med om. Däremot är currylinjer och inredningssättet Vaastu Shastra absolut helt åt skogen.
För er som inte vet vad jag talar om: feng shui HÄR. Vaastu Shastra HÄR.
Jag har läst en del om feng shui och inser att jag själv, omedvetet, har inrett enligt feng shui på flera sätt. Folk som kommer hem till mig brukar ofta säga att det är en harmonisk stämning i rummet, så det kan väl vara ett tecken på att feng shui inte är fullständigt dumt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter lite konstigt tycker jag. Låter inte riktigt, vad ska man säga, religiöst fritt? Jag tror att det helt enkelt är så att du har en viss stil i hela rummet (inte blandar flera olika) och då tycket folk att det känns genomtänkt :)
Frid/Maria

rebecka. sa...

Vem som helst som inreder vet att det känns tryggare att ha sängen/soffan stående mot en vägg och ha utsikt över dörr och fönster (testa själv). Att inreda utan en massor vassa kanter gör också att det känns behagligare. Att inreda med stearinljus, ha friska växter och vatten på något sätt i rummet ger ju också en harmonisk stämning. Det tänker jag på när jag inreder. Och allt detta finns i feng shui-tänket. Sen att det är pga energier och märkliga saker tror jag inte alls på. Men det jag menar är att feng shui har kloka saker i sig (som tex de grejerna jag skrev ovan).

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).