torsdag, maj 14, 2009

kaffe och svamp.

"Jeg har sinn'sykt mye å gjøre!" Ett norskt citat passar bra idag. Jag har fortfarande många böcker kvar att läsa och jag måste säga det att inspirationen inte är på topp. Becka saknar regnet. Det går bara inte att läsa då det är soligt ute.

Har jag sagt att jag införskaffat mig en kaffegrejsimojs? Har ingen aning om vad en sådan pryl heter men nu kan jag iallafall göra kaffe inne på mitt studentrum, utan kaffebryggare. Lyx. Mamma ska köpa med sig kaffe till det att hon kommer imorgon kväll. För hon ska sova här fredag och lördag natt.

Förresten, första svampen har börjat växa i köket!! I en liten kopp som inte blivit diskad på.. ja, det kan man ju knappt föreställa sig. Jag har varit duktig och inte skrivit lappar på väldigt länge men nu fick jag nog. Jag ställde koppen synligt på en bänk och lade en lapp bredvid: "SE OCH LÄR! Uuurk. Ni måste ju diska människor!!" Dagen efter var åtminstone hälften av diskhögen försvunnen.

Att de inte lär sig att ta ansvar! Några skyller på "Ja, men nu har nog alla så mycket att göra". Men vadå? Att diska, torka, tömma sopor etc är lika viktigt som att borsta tänderna! Man borstar tänderna oavsett hur mycket man har att göra. Hinner de laga mat, så hinner de diska. Jag älskar min korridor och alla människor i den, men köket är minsann studentkorridorernas största prövning. Tur att jag har hyfsat bra tålamod iallafall. Men snart spricker nog Becka och skriker åt dem.

"Vill ni göra Becka arg, så är detta sättet att göra det på", sa jag till en av killarna häromdagen. Sådant här oansvar tål inte Becka. Jag märker själv hur jag vågar ryta till mer och mer. Det är faktiskt en mycket bra träning. Jag kan inte bara vara snäll hela tiden. :)

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).