söndag, maj 03, 2009

vackra ting.

Dagens fråga: Hur många studenter har en stor gammal mjölktunna i sitt studentrum?

Svar: EN. Nämligen Becka.
I helgen var min kompis Sara på besök och hon tog med sig en del stora grejer från mammas boende; saker som jag inte har kunnat ta med mig på tåget eller bussen och som mamma inte kan släpa med sig i flytten. Däribland en rostig, sliten, gammal mjölktunna som mormor och morfar haft på sin gård. Mamma var ju på väg att kasta den! Min dyrgrip! Jag var tvungen att snabbt komma till räddning. Därför står den nu här och förgyller mitt studentrum. Ahh. Den är bedårande vacker att titta på.

Dessutom fick kompis Sara (en riktig solstråle) med sig en av mammas slitna vitmålade gamla trästolar som jag nu har som skrivbordsstol. Hittills har jag haft en plastig vit rymdvarelse till rumpstöttare. Visserligen skön men urk så opassande. Nu känns rummet lite mer estetiskt. En passande stol och en vacker mjölktunna. Nu hoppas Becka på att kunna starta universitetets nya delkurs på ett bra sätt.

Vackra ting ger hjärnan ro.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men kära nån vännen min jag ser ju förskräklig ut. Men tack för en trevlig visit hos dej:)

rebecka. sa...

Neej. DU SER DÅ INTE FÖRSKRÄCKLIG UT! Då skulle jag ju inte lagt upp bilden heller. Jag tycker det är ett jättefint kort på dig. Stolt över dig ju.

Kram vännen min

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).