torsdag, januari 22, 2009

glädje i korridoren.

Nu har Becka gjort det IGEN! Det är lika skojigt varje gång.

Att i en korridor med svenska, fattiga studenter helt utan anledning knacka på dörrarna, räcka fram en vacker nygjord morots-kakebit i en vackert vikt servett och säga: "Här. Varsågod. Jag har gjort lite morotskaka. Den är till dig, om du vill ha förstås". Det är underbart. Haha. Minerna! Korridorskompisarnas chockade oförstående ansikten! Det är så fruktansvärt kul och glädjande att se. Vissa av de tror att det är ett skämt och vågar knappt hålla i kakan för de tror att jag lagt något konstigt i den.

I Sverige är man tydligen inte bara snäll sådär rakt upp och ner. Ger någon en kaka så måste det ju innebära att man är tvungen att betala något tillbaka eller att det är ett speciellt tillfälle, t ex en födelsedag. Vem skulle baka en saftig morotskaka och bara dela med sig, en enkel alldeles ospeciell vardag?

Jo, det skulle vara Becka då. :) Förra gången var det lyxiga chokladbrownisar med äkta choklad, glass och riven choklad på toppen som jag delade ut. Jag gör det bara för att jag vill uppmuntra. Inget annat. Men då kompisarna förstår att det faktiskt inte är något skämt tackar de mig som om jag vore påven själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken underbar människa du är! Du kommer att bli alla barns favoritfröken på en gång! Kram A-M

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).