söndag, januari 11, 2009

beckaväder!

Åååå så mysigt det är här. Det ser ut som vår ute. Under mina influensadagar i sängen har snön smält undan och nu är det så där "kurrigt" väder ute. Haha. Ja, hur förklarar man det? Kurrigt väder. Alltså, mysväder helt enkelt. Då man sitter inne och kurrar.. som katten. :) Kurr kurr.

Nu ska jag titta på filmen "Goodbye Bafana" som jag fått hyra gratis via internet. Sedan den dagen förra året då jag såg reklam för filmen vid kassorna på köpcentret Rema 1000 i Oppdal så har jag velat se den. Filmen handlar om Sydafrika och apartheidsystemet under 60-80-talet.. Filmen är byggd på en sann historia om den vite fångvaktaren James Gregory vars liv ändrade sig då han fick vakta den berömde Nelson Mandela i 20 år. Jag känner på mig att det är en äkta Becka-film.

Oj. Jooo då. Det var en äkta Becka-film. Å vad bra den var!! Nu har jag en till person att vilja skaka hand med förutom Martin Luther King och Moder Theresa. Nämligen Nelson Mandela. Fantastiskt att det finns människor som utmärker sig framför andra. Och varför? Jo. De tänker inte bara på sig själva.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).