onsdag, augusti 08, 2012

fantasin.

 Jag kom hem sent på eftermiddagen, tog upp den nyanlända inredningstidningen från hallmattan, lade tidningen på skåpet i vardagsrummet, 
tog av mig skorna i hallen, hängde upp jackan, satte på en kopp te och gick sedan tillbaka in i vardagsrummet där jag tände stearinljusen och slängde mig i soffan med tidningen på magen och utbrast ett ljudligt "Ahhh".
Det som höjde ahhh-effekten ytterligare var när jag satte på ljud av syrsor och myggor via youtube (här). Afrikakänslan kom därmed tätt intill mig och jag fantiserade om hur jag låg under regnskogens blad någonstans inne i det djupaste Kongo. 

Fantasin om hur solen sipprade ner bland trädtopparna och hur vattnet försiktigt porlade i en närliggande bäck avtog dock drastiskt när jag plötsligt såg en afrikahövding i bara skinnkallingar och spjut ståendes över mig. Han pekade på mig, formade ett typiskt afrikaläte med munnen och började sedan dansa någon slags märklig stridsdans medans hans likasinnade vänner kom springande i högsta hugg. 

Jag vaknade förskräckt ur fantasin, fick säkert ett Chandler-uttryck i ansiktet likt: "ThAt's weird", och började sedan läsa tidningen.

2 kommentarer:

Maria sa...

haha, fantastisk skrivet!

Svar från det du skrev på min blogg: ja du, vi är som bönder, vi måste upp innan ogräset vaknar ;)

KRAM kusin

elin sa...

Du och din humor! I like A LOT! Hoho.. och så bildligt du beskriver saker. Jag ser honom framför mig, lite läskigt faktiskt.

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).