tisdag, maj 24, 2011

musik och marinblått.

Å, underbart! För en massvis av år sedan, närmare bestämt 2001, vann tre för mig välbekanta killar Lilla Sportspegelns musiktävling. Låten hette "Vi alla gillar sport" (finns på spotify) och låten samt killarna själva var extremt coola på den tiden. Nu när jag återfunnit låten hörs enbart späda icke-i-målbrottet-än-röster och en låttext utöver det vanliga. Oslagbart.
____________
Något annat onödigt som jag vill berätta är att de kommande jobbkläderna kommer att gå i marinblått och för det är jag tacksam. Om jag till exempel skulle jobbat på sjukhuset och behövt ha på mig en sådan där kritvit skjorta dagligen hade jag blivit närmast tvungen att bleka tänderna.
Ett sådant i-landsproblem slipper jag åtminstone nu, tror jag.
(Ps. Av de tre killarna är det Emanuel som tillsammans med sin flickvän nu tävlar med en urmysig sång på Metros hemsida. Lyssna HÄR och glöm inte att logga in och rösta).

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).