torsdag, maj 12, 2011

kokannan och jag.

Nu är jag uppe på benen igen och har tvättat rent alla spår av förkylning här hemma.

Under städningen kom många becka-humor-tankar upp i huvudet. När jag till exempel torkade av en av mina två 1 liters kokannor (enligt mamma: mjölkkannor) ville jag genast gå ut i korridorsköket med en alldeles sedvanlig blick i ögonen och se korridorisarnas miner.
"Ehh? Varför har du en mjölkkanna med dig?"
"Ja, jag tänkte bara hämta lite mjölk."
(Jag går till kylskåpet, häller mjölk i kannan och går tillbaka till rummet).

Det hade varit kul men jag orkar inte riktigt just nu. Jag förvånar mig dock inte om jag gör det senare. Förresten: vad i alla sina dagar var det för sång Portugal hade i Melodifestivalen?? Haha. http://www.youtube.com/watch?v=Sook531Z4Mc (Tryck på länken för att se). Det måste vara mina långväga släktingar på något sätt.

1 kommentar:

Maria sa...

Heter det inte mjölkkanna?

Nåväl, jag hörde den där låten igår. Man tror man hamnat på en barnkanal där de lär barnen vad demonstrera är :) Ingen grov sång ialla fall.

KRAM

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).